Populariteit overnachtingen met hottub verviervoudigd ten opzichte van vorig jaar

Door Redactie Nationale recreatiegids
8 min
De populariteit van overnachtingen met een hottub zijn verviervoudigd ten opzichte van het jaar daarvoor. Dit blijkt uit onderzoek van Welvaere, expert op het gebied van wellness. Uit de gegevens van het bedrijf, dat ook het televisieprogramma Lang Leve de Liefde van de welbekende hottubs voorziet, werd duidelijk dat de zoektocht al in oktober begint. De verwachting is dat ook dit jaar (romantische) overnachtingen mét hottub populair zijn. Dit meldt Welvaere.

2020: topjaar voor hottub-overnachtingen

 
In 2019 begon de populariteit van hottub-overnachtingen al te stijgen, met als piek 48.700 maandelijkse zoekopdrachten. Toch is dit niets vergeleken met 2020, waarbij het piekmoment in vergelijking verviervoudigde! Meer dan 238.110 zoekopdrachten werden gedaan naar een huisje, overnachting, vakantiehuis of natuurhuisje mét een jacuzzi of hottub. Chiel Kraai, eigenaar van Welvaere, zegt: “De maatregelen waren toentertijd ook zo dat een overnachting alleen mogelijk was met eigen sanitair. Dat verklaart deels de populariteit, maar ook het gevoel van iets speciaals doen tijdens deze tijd speelt een grote rol.”
 

Toegevoegde waarde van hottubs blijft groeien

 
Ook voor dit jaar verwacht Welvaere dat er veel overnachtingen met hottub of jacuzzi onder de kerstboom zullen liggen. De toename in de vraag naar dit soort luxe overnachtingen zorgde er dan ook voor dat 2020 een uitzonderlijk jaar was voor hottub-verkopers. “Veel vakantieparken realiseren zich dat een hottub in deze tijd een toegevoegde waarde heeft voor een overnachting op hun accommodatie,” zegt Kraai. 
Zo ervaarde Welvaere ten opzichte van vorig jaar een verdubbeling van zakelijke klanten en een verviervoudiging in de verkoop van hottubs en/of sauna’s. “Dit was voornamelijk aan vakantie- en bungalowparken. We verwachten dan ook dat veel Nederlanders dit jaar een romantische overnachting als cadeau onder de boom kunnen verwachten. Als je in Nederland een weekendje weggaat in plaats van naar het buitenland, dan zoek je natuurlijk het meest luxe en comfortabele alternatief”, vervolgt Kraai. 
 

Investeren in wellness

 
Zo is een van de hottubs te bewonderen aan Het Wylde Pad. Een vakantiepark in Friesland dat natuurhuisjes en tiny houses verhuurt mét hottubs van Welvaere. Het Wylde Pad is een project van Rachel van Sas, Willem van Sas en Martijn van Manschot. Zij kochten het vervallen vakantiepark en toverden het om tot een luxe accommodatie. De avonturen van het drietal waren te zien in de docusoap ‘Bouw je droom: Het Wylde Pad’ op SBS6. 
 
Vrijhaven Zwier in Vinkeveen biedt haar gasten naast een unieke locatie, een ponton in de haven, ook wellness aan. Richelle Krancher, verantwoordelijk voor PR en Marketing bij Zwier, ziet er duidelijk de meerwaarde van om dit aan te bieden aan de gasten, of het nou gaat om zakelijke overnachtingen of in de privésfeer: “We hebben gekozen voor een houtgestookte hottub zodat mensen echt lekker bezig kunnen zijn met de elementen. Door de hottub gaan de gasten meer naar buiten en eerder uit hun comfortzone. Eerst zijn ze bezig om het vuur aan te maken en daarna volgt de ontspanning. We merken dat de mensen dat een super leuke ervaring vinden.”
 
Door: Nationale Recreatiegids