Nieuw landelijk concept van EuroParcs: de Fun Heroes
De rondreizende animatieteams zijn de gehele zomervakantie (van 8 juli tot en met 3 september) actief op 36 vakantieparken van EuroParcs. Ook tijdens de herfst- en kerstvakantie zorgen de zogenaamde ‘Fun Heroes’ voor extra animatie op de parken. Er zijn in totaal 25 verschillende activiteiten in drie categorieën: sportief, creatief en show. De activiteiten richten zich zowel op jongere als oudere gasten. Na succesvolle pilots eerder dit jaar wordt het concept nu landelijk uitgerold.
Eet- en vuurpoef
“De Fun Heroes zijn onze nieuwe troef op entertainmentgebied”, zegt Martijn Dijkstra, Concept Developer Fun en Entertainment bij EuroParcs. “In de testfase reageerden de gasten erg enthousiast op de nieuwe activiteiten. Expeditie EuroParcs zorgt bijvoorbeeld voor een geheel nieuwe beleving. Bepaalde onderdelen van het bekende tv-programma Expeditie Robinson hebben we geïntegreerd in onze versie. Zo zijn de bekende vuurproef, eetproef en hangproef onderdeel van de activiteit. We proberen iets te creëren waar gasten nog dagenlang over napraten.”
Het aanbieden van entertainment op vakantieparken wordt steeds belangrijker voor EuroParcs. Daarom organiseert het vaker bijzondere activiteiten, zoals een detectivespel, een vleermuizentocht, een workshop robot bouwen of De Alleskunner van EuroParcs. “Entertainment voor het hele gezin, daar zetten wij op in”, zegt Dijkstra. “Voor alle doelgroepen organiseren we activiteiten. We zijn al bezig concepten te ontwikkelen waarvoor geen personeel nodig is en die het hele jaar door eenvoudig aan te bieden zijn. Het zijn vaak dit soort bijzondere momenten die zorgen voor blijvende herinneringen aan een vakantie.”
Specialisten
De rondreizende animatieteams zijn samengesteld uit specialisten. Zij zetten zich in bij de activiteiten die passen bij hun interesses en kennis. Bij de sportactiviteiten zijn altijd mensen aanwezig met een achtergrond in sport en bewegen. Ervaren acteurs verzorgen de showactiviteiten en kunstenaars en artiesten begeleiden de creatieve activiteiten. Dijkstra: “De specialisten in de animatieteams reizen een week langs parken die bij elkaar in de buurt liggen. Deze manier van werken zorgt ervoor dat alle activiteiten worden begeleid door medewerkers met enorm veel kennis van zaken. De teams zorgen zes dagen lang voor topentertainment.”
Afbeelding: EuroParcs