Nieuw hotel in Enschede draait zonder personeel

Door Marian van Reesch
2 min

Moloko in Enschede kan hotelgasten in 26 kamers herbergen. Zij moeten echter voor zichzelf zorgen, zegt eigenaar Harald Droste. "Daar waar de meeste hotels personeel in dienst hebben, heeft Moloko dat niet: het is een selfservice-hotel. Gasten checken bijvoorbeeld zelf in en uit." Dit meldt Entree Magazine.

Het concept in het nieuwe hotel in Enschede draait om self-service, waarbij er geen personeel aanwezig om gasten te ondersteunen tijdens hun verblijf. Zo moeten gasten zelf in- en uitchecken. Hierdoor wordt het hotel alleen gebruikt voor ‘sleep and shower’ en moeten gasten voor maaltijden in Enschede op zoek gaan. Wel hebben ze op een bord in de lobby enkele suggesties gedaan.

Service

Gelukkig hoeven gasten niet zelf hun bed op te maken en komen schoonmakers dagelijks langs. Ook kunnen hotelgasten bij nood het servicenummer bellen voor hulp. Terwijl mensen nu nog zelf op zoek moeten gaan naar eten, wil Moloko in de toekomst een ontbijtservice beschikbaar maken.

Door: Nationale Recreatiegids / Marian van Reesch