Slechtste hotel van Amsterdam bezaaid met bedwantsen, afval en bloedvlekken

Door Marian van Reesch
5 min
Volgens Booking.com moet je niet je weekendje Amsterdam spenderen in het New Century Hotel. Op de bekende boekingswebsite krijgt het hotel namelijk een 3,1, en is het daarmee het slechts beoordeelde hotel op het platform. Twee toeristen hebben zelfs de hulp ingeschakeld van een televisieprogramma over deze ‘oplichting’. Dit meldt het Parool.

Het Parool doet verslag over de ervaringen van een Zwitsers stel. Afgelopen januari zouden zij in het Amsterdamse hotel overnachten. Eenmaal aangekomen in hun kamer werden zij geconfronteerd met een losse stroomkabel, beschimmelde raamkozijnen en muren vol met gaten. Daarnaast lag er nog kleding van de vorige gasten en waren er resten McDonald’s onder het bed geschoven. Om het mooi af te sluiten zat er een bloedvlek in de gang “alsof een vrouw een kind gebaard had", aldus de vrouw.

Na deze ontdekkingen beklaagde het stel zich bij de balie en hun reisbureau. Terwijl hun reisbureau geen gehoor gaf, gaf het hotel daarentegen een fles wijn voor de ‘geleden schade’. Snel boekte het koppel diezelfde dag een nieuw hotel en stuurde ze een e-mail naar het Duitse programma Achtung Abzocke.

Het programma vertrok meteen naar Amsterdam om het hotel van dichterbij te zien. Vorige week donderdag werd de desbetreffende aflevering uitgezonden op Kabel Eins, waar de viezigheid in alle glorie te zien was. “We hebben geprobeerd het hotel één dag te laten sluiten, vanwege die schimmel alleen al,” zegt een redactielid van het Duitse programma. “Dat is niet gelukt. Niemand voelt zich verantwoordelijk. De manager en eigenaar zijn onbereikbaar, en ook geen van de autoriteiten in Amsterdam, zoals de gemeente, voelt zich verantwoordelijk.”

Slechte reviews

Op Booking.com staat een waslijst aan slechte reviews. "Rondom het hotel heel veel zwerfvuil, blikjes, flessen, vuilniszakken, sigarettenpeuken, vieze vloerbedekking op gang en kamer, sigarettengeur op de kamer en sigarettenas op de grond, douche vies", schrijft een oude gast.

Een andere hotelgast was ook niet tevreden over het verblijf: "Ontzettend smerig tapijt, verboden te roken maar alles ruikt naar rook, naast een McDrive die 24/7 open is dus ook geluidsoverlast, bedwantsen, geen nieuw wcpapier en douchegel bij aankomst (beiden aangebroken, hooguit 5ml douchegel uit een potje die gebruikt was door de vorige huurder). Onder het bed allemaal troep, had ik al bedwantsen gezegd?"

Door: Nationale Recreatiegids / Marian van Reesch