Na fusie Roompot en Landal blijft er één mascotte over

Door Nationale Recreatiegids / Ilias van Bruggen
3 min
De twee fuserende vakantieparken Landal en Roompot hebben gekozen voor Koos Konijn als leidende mascotte. Zij zeggen echter nog niet helemaal vaarwel tegen Bollo de Beer. 

In mei werd aangekondigd door beide bedrijven dat zij samengaan. Op die manier kunnen de organisaties zich beter in de Europese markt positioneren. Naast een fusie werd ook een verhuizing van het hoofdkantoor van Goes, Den Haag, Zwolle en Uithoorn naar Amsterdam bekendgemaakt.

Nieuw logo

De bedrijven gaan de komende twee jaar aan de slag om de fusie te realiseren. Daarvoor is deze woensdag een nieuw logo gepresenteerd, in de vorm van een pauzeknop. Ook is duidelijk geworden dat de parken kiezen voor de naam Landal. Wat er visueel aan de driehonderd parken gaat veranderen is nog niet duidelijk.

Waar ze het al wel over eens zijn, is de rol van de beide mascottes. Zo heeft Roompot nu Koos Konijn als mascotte en Landal Bollo de Beer. De organisatie besloot dat Koos de prominente rol vervult. De redenering van de organisaties is dat Koos ‘overal in de natuur te vinden is’. “Koos houdt van ontdekken en is ontworpen met het oog op de toekomst”, schrijft Roompot. Wel staat er dat Bollo en Koos ‘vrienden worden’, maar dat er op de langere termijn slechts ruimte is voor één mascotte.

Foto: Roompot