Concertgebouworkest wil met nieuwe campagne jongere doelgroep bereiken

Door Redactie Nationale recreatiegids
1 min
Afgelopen donderdag is het Concertgebouworkest begonnen met hun Essentials-campagne. Hiermee worden de werken bedoeld 'die iedereen gehoord moet hebben'. Met de campagne wil het orkest een nieuwe doelgroep bereiken die minder bekend is met deze klassiekers. Dit meldt Entertainment Business. 

De campagne is gericht op een nog (relatief) jonge doelgroep. Volgens het orkest gaat het om muziekliefhebbers van 35 tot 55 die ze met de campagne willen aanspreken. Het probeert de muziekliefhebbers te bereiken door middel van korte videos waarin musici uit het orkest en bezoekers van een concert vertellen wat een specifiek muziekstuk voor hen zo uniek maakt. Dit concertseizoen (2022/2023) heeft het orkest de serie uitgebreid tot een keuzeserie van zes concerten.  De concerten duren een uur, hebben geen pauze beginnen om 21.00 uur.

Door: Nationale Recreatiegids