Rabobank tekent deelnamecontract Floriade

Door Redactie Nationale Recreatiegids
4 min

VENLO - Een afvaardiging van de Rabobank bracht vrijdag een werkbezoek aan het Floriadepark en aan het eigen paviljoen: Rabo Earthwalk. Aan de verwachte publiekstrekker van Floriade 2012 wordt al maanden volop gebouwd en deze week werd hierin het hoogste punt bereikt. Aansluitend tekenden de Rabobank en de Floriade 2012 het officiële deelnamecontract.

In 2008 werd de Rabobank officieel hoofdsponsor van de Floriade. Op themaveld Environment, direct aan het water, verrijst inmiddels het paviljoen: een halve aardbol met een doorsnee van maar liefst 20 meter. Floriadebezoekers lopen omhoog langs de wand van de wereldbol om te eindigen op het dak van de wereld.

Het paviljoen laat de bezoeker vanuit een uniek perspectief zien welke wereldstromen er nodig zijn voor ons dagelijks leven. De film vertelt het verhaal over de manier waarop de mens de aarde in cultuur brengt en hoe er in het landschap stromen ontstaan zoals voedsel, water, transport, data en natuurlijk ook financiën, die continu in beweging zijn. 

Ook is er een belangrijke rol weggelegd voor 'glocalizers' ondernemers met lef en ambitie. Deze maken met hun initiatieven de wereld beter, rijker en/of duurzamer. De bezoeker maakt op vier verschillende niveaus kennis met in totaal tien glocalizers. 

"Het paviljoen sluit meer dan uitstekend aan bij deze Floriade. Het is met zijn bijzondere verschijningsvorm bij uitstek één van de eyecathers van het Floriadepark. De Rabo Earthwalk combineert educatie, maatschappelijke betrokkenheid en innovatie en presenteert dit aan de bezoekers door middel van een spectaculaire beleving zoals nooit eerder is vertoond", aldus Paul Beck, Algemeen Directeur Floriade 2012.

De komende maanden zal de bouw van de Rabo Earthwalk worden afgerond. Tijdens de Floriade kunnen tenminste 7.000 bezoekers per dag het paviljoen van Rabobank bezoeken.

© Nationale Recreatiegids