Reclamespot van De Staatsloterij weer in de race voor de Gouden Loeki

Door Redactie Nationale recreatiegids
2 min
De Staatsloterij kan voor het vierde jaar op rij de Gouden Loeki voor beste reclamespot van het jaar winnen. De commercial rond koekoeksklok Fritsie, gemaakt door reclamebureau TBWA\Neboko, zit bij de tien genomineerden, heeft de organisatie van de prijzen dinsdag bekendgemaakt.

De afgelopen jaren won de Staatsloterij al met de spotjes waarin hondje Frekkel (2018), egeltje Freddie (2019) en katertje Frummel (2020) de hoofdrol speelden. Niet eerder won een adverteerder drie jaar op rij de Gouden Loeki, die sinds 1995 wordt uitgereikt.

Albert Heijn 

Tussen de tien genomineerden zitten dit jaar nog twee decemberreclames. Ook de commercials van PLUS, gemaakt door Wunderman Thompson, en Albert Heijn (TBWA\Neboko) staan op de lijst. De laatste is ook genomineerd met de paascommercial en supermarkt Jumbo staat tweemaal op de shortlist met onder meer de Snollebollekes Juichcape.

Winnaar 2014 

KNGF Geleidehonden (winnaar in 2014), Kruidvat en OHRA maken eveneens kans op de Gouden Loeki.

Stemmen kan tot en met 20 februari. De winnaar wordt op 25 februari bekendgemaakt tijdens een speciale uitzending van Omroep MAX op NPO 1.

Door: ANP