Artis wint de Gouden Broekriem

Door Redactie Nationale Recreatiegids
2 min

AMSTERDAM - Artis heeft de Gouden Broekriem 2011 gewonnen voor de public relations-campagne rondom de geboorte van olifantje Mumba. Deze prijs, uitgereikt door het ACMC (platform voor culturele marketing en communicatie), is voor het beste no-budget marketingproject van dit jaar.

"Artis heeft op uiterst creatieve wijze, nagenoeg zonder budget, massale aandacht weten te genereren voor Mumba, het derde olifantje dat ooit in Artis is geboren. Hierdoor werd zij nog voor haar geboorte een icoon", aldus de vakjury.

Natura Artis Magistra is niet alleen blij maar ook heel trots op de prijs. Het laat zien dat zonder budget, maar mét een creatief idee, het mogelijk is veel aandacht te genereren. Mensen meenemen in het verhaal en daardoor ook verdieping geven.

Artis brengt hiermee de natuur dichter bij haar publiek, zowel fysiek, intellectueel als emotioneel. Artis hoopt dit in de toekomst ook te kunnen doen met dieren die op het eerste gezicht wat minder charismatisch lijken, maar waar heel veel moois over te vertellen is.

© Nationale Recreatiegids