Succesvolle aftrap van OntmoetNL-campagne

Door Redactie Nationale Recreatiegids
5 min

UTRECHT - Woensdag was de eerste publieksdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. Het Nederland-paviljoen, dit jaar met een record aantal exposanten, is de eerste OntmoetNL-activiteit om aandacht te vragen voor een vakantie in eigen land. De komende periode zal de campagne voortgezet worden via radio, magazines en internet.

Vakdag
Actrice en presentatrice Tanja Jess is het gezicht van de Ontmoet-NL-campagne en verrichte op dinsdag de feestelijke opening op het OntmoetNL-podium. Ze deed dit samen met Paul Beck, directeur Floriade Venlo 2012, en Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. Tijdens de netwerkborrel met meer dan 200 gasten introduceerde gedeputeerde Jan van Run de nieuwe promotiecampagne van Noord-Holland.

Publieksdagen
Het is een komen en gaan van BN-ers die graag in eigen land op stap gaan. Op zaterdag 14 januari is de 100%NL Fandag. Die dag is niet alleen Nederland als vakantieland te beleven maar staat er een complete 100%NL radiostudio waar bezoekers hun eigen reclameboodschap op kunnen nemen.

Compleet beeld
Aanjager van OntmoetNL is het bureau Zilte Zaken, dat de licentie verwierf van de campagne ‘Lekker weg in eigen land'.  Dit jaar zijn er 78 Nederlandse toeristische bedrijven en regio's die zich promoten in de OntmoetNL-hal." Met deze totaalpresentatie krijgen geïnteresseerden een compleet beeld van het veelzijdige Nederlandse aanbod.  Op de Vakantiebeurs is een uitgebreide evenementenagenda beschikbaar met boekingsmogelijkheden.

Uitgebreide campagne
In het kader van de Vakantiebeurs brengt OntmoetNL in samenwerking met 100%NL Magazine een special uit met een oplage van 250.000. Voortaan zal er in iedere uitgave van dit magazine een special met tips voor een vakantie in eigen land verschijnen. De multimediale campagne zal het hele jaar verder gebruik maken van 100%NL Radio, internet en andere media.

© Nationale Recreatiegids