Promotiebeleid Elburg steviger op de kaart

Door Redactie Nationale Recreatiegids
5 min

ELBURG - De gemeente Elburg wil de komende jaren meer geld en energie steken in de promotie van de gemeente. Dat is de boodschap van het marketing- en promotieplan 2012-2015 dat op 17 januari 2012 door het college van burgemeester en wethouders is vastgesteld onder de titel: "Elburg, steviger op de kaart".

Wethouder Rien Boukema van Elburg Beleid (EB) verwacht dat het promotiebeleid een positieve bijdrage levert aan het vergroten van de werkgelegenheid in de toeristische sector. Volgens Rien Boukema heeft de gemeente Elburg de toerist en recreant veel te bieden: "De schitterende Vesting met haar middeleeuwse sfeer, de cultuurhistorie en het winkelaanbod, het gevarieerde buitengebied met al het natuurschoon, het is toch uniek in Nederland".

"En niet te vergeten de mooie ligging aan het water van de Veluwse randmeren en het afwisselende landelijke gebied dat ideaal is voor fietsers en wandelaars. Dit marketing- en promotieplan is opgesteld om vooral in het voor en najaar meer bezoekers naar de gemeente Elburg te trekken."

De gegevens waarop het plan gebaseerd is, komen uit het onderzoek "Elburg, op de kaart" dat in het tweede en derde kwartaal van 2010 in de Vesting is uitgevoerd. Naast veel algemene informatie over marketing, toerisme en recreatie, geeft het plan antwoord op vragen betreffende de identiteit van Elburg. 

Het aantrekkelijker maken van het toeristisch aanbod in de toekomst en de wijze waarop de marketing en promotie van Elburg het beste georganiseerd kan worden. Rien Boukema ziet dan ook een breed gedragen plan: "Ook ben ik blij met de positieve participatie van diverse partijen zoals het TROP (toeristisch recreatief overleg platform)."

De praktische uitwerking van het plan is neergelegd in het zogenaamde activiteitenplan, waarin de verschillende projecten staan beschreven. Veel van de projecten hebben betrekking op de inzet van social media en de cultuurhistorie.

© Nationale Recreatiegids