Alles in een cruise wint aan populariteit

Door Redactie Nationale Recreatiegids
4 min

LEIDSCHENDAM - Voor de economische instabiliteit neemt ook de onzekerheid bij vakantieboekers toe. Dit terwijl de behoefte aan vakantie onverminderd groot is. Onduidelijke prijsstelling en gebrek aan flexibiliteit zijn zaken die de consument ervan weerhouden om een vakantie te boeken. Daarom kiezen steeds meer Nederlanders voor een alles-in-eenvakantie, zo bleek uit recent onderzoek van NBTC-NIPO Research.

MSC Cruises begrijpt als geen ander waarom een vakantie zonder extra kosten populair is. "Je krijgt veel waar voor je geld. En dat is in financieel onzekere tijden prettig." aldus Erik Schuffel van MSC Cruises Nederland. Daarom introduceert MSC Cruises het Allegrissimo-pakket, een aanvulling op de - al zeer uitgebreide - all inclusive formule. Hiermee speelt de mediterrane cruiserederij in op de laatste tendensen in de vakantiemarkt.

De alles-in-eenvakantie is populair
In 2011 boekten Nederlanders maar liefst 1,31 miljoen van dergelijke vakanties, blijkt uit cijfers van het ContinuVakantieOnderzoek van NBTC-NIPO Research. Ook MSC Cruises ziet het aantal boekingen stijgen. "Vooral gezinnen met kinderen vinden het all-inclusive concept praktisch. Kinderen kunnen zelfstandig en vrij alles zelf doen, en bij het eten in buffetvorm - bij MSC standaard inclusief - is er altijd wel iets lekkers voor hen.

Met het Allegrissimo pakket zijn nu ook de drankjes inbegrepen." aldus Erik Schuffel van MSC Cruises Nederland. "De voordelen voor de ouders zijn duidelijk, zij weten precies waar ze aan toe zijn. Voor een bepaald bedrag is het hele gezin tijdens de vakantie verzekerd van onbeperkt eten én drinken, in de vele restaurants en bars aan boord." MSC Cruises biedt verschillende all-inclusive pakketten, van te voren via het reisbureau te reserveren.

© Nationale Recreatiegids