Nederlands Film Festival wint Cross Media Award
Willemien van Aalst, directeur van het Nederlands Film Festival, zei eerder middelen in te zetten die 'elkaar versterken maar vooral voor interactie, betrokkenheid, dialoog en activatie zorgen.'
Andere genomineerden voor de onderscheiding waren Heineken, KLM en Vodafone. Naast de beste adverteerder werden ook de beste exploitant, de beste case, het beste bureau en de beste mediapersoon van 2012 bekroond.
RTL werd uitgeroepen tot beste exploitant. Bert Habets, topman van het mediabedrijf, nam de prijs zelf in ontvangst. In de categorie beste case won de Goede Tijden Slechte Tijden-campagne Wie is Tim? de onderscheiding. De prijs voor beste bureau ging naar Brandwebbing en Jacqueline Smit van Microsoft is mediapersoon van het jaar geworden.
De prijswinnaars krijgen een beeldje en 'veel eer', zegt Vlugt. De Cross Media Awards zijn eerder dit jaar in het leven geroepen om mensen en instanties te belonen die verschillende media innovatief inzetten om hun doelen te bereiken.