Glampings zijn de nieuwste rage binnen de recreatiebranche
Doelgroepen
De gedachte is dat een vakantieparkhouder veel doelgroepen misloopt als hij inzet op één en dezelfde accommodatie. Met een gepersonaliseerde glamping wordt aangesproken op de wens van de klant en hierdoor kan er een hogere prijs worden gevraagd. De accommodaties zijn dan vooral bedoeld voor de economische bovenklasse. Met gestileerde luxe vertrekken hopen zij even het gehaaste leven te ontvluchten.
Onderscheid
Vaak wordt het interieur van een glamping afgesteld op de omgeving waarin de accommodatie staat. Vakantieparken weten zich hierdoor te onderscheiden. Een Groningse glamping komt er op die manier heel erg anders uit te zien dan eentje in Limburg of Zeeland.
Promotie
De branche ondervond dat dit soort arrangementen bij schaarste als eerste zijn volgeboekt. Het is daarom zaak om de gepersonaliseerde accommodaties ook op sociale media te promoten. Verder is het van belang om zoveel mogelijk gebruikersrecensies te verzamelen op sociale media.
Door: Nationale Recreatiegids