Glampings zijn de nieuwste rage binnen de recreatiebranche

Door Redactie Nationale recreatiegids
3 min
Een gewone camping is voor sommige klanten niet meer het uitgangspunt. Steeds vaker worden vakantieoorden omgetoverd tot zogenaamde glampings; glamour campings. Hierbij wordt het openluchtelement van een tent gecombineerd met luxe gemakken en een gepersonaliseerde ervaring. Dit meldt Pretwerk.  

Doelgroepen 

De gedachte is dat een vakantieparkhouder veel doelgroepen misloopt als hij inzet op één en dezelfde accommodatie. Met een gepersonaliseerde glamping wordt aangesproken op de wens van de klant en hierdoor kan er een hogere prijs worden gevraagd. De accommodaties zijn dan vooral bedoeld voor de economische bovenklasse. Met gestileerde luxe vertrekken hopen zij even het gehaaste leven te ontvluchten.

Onderscheid 

Vaak wordt het interieur van een glamping afgesteld op de omgeving waarin de accommodatie staat. Vakantieparken weten zich hierdoor te onderscheiden. Een Groningse glamping komt er op die manier heel erg anders uit te zien dan eentje in Limburg of Zeeland.

Promotie 

De branche ondervond dat dit soort arrangementen bij schaarste als eerste zijn volgeboekt. Het is daarom zaak om de gepersonaliseerde accommodaties ook op sociale media te promoten. Verder is het van belang om zoveel mogelijk gebruikersrecensies te verzamelen op sociale media.

Door: Nationale Recreatiegids