Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Gronings toerisme moet online beter zichtbaar worden

Door Redactie Nationale recreatiegids
schedule 6 min
location_on [xx]km
Gronings toerisme moet online beter zichtbaar worden
Hoe maak je het Groningse toeristische aanbod online beter vindbaar en zet je de provincie Groningen digitaal op de kaart? Marketing Groningen, provincie Groningen en de marketingorganisaties uit de regio’s gaan intensiever samenwerken om het aanbod beter te presenteren voor bezoekers en inwoners. De afspraken over die samenwerking zijn donderdag 16 juni vastgelegd in het convenant 'Regionale Digitale Ontsluiting'. Dit meldt de provincie Groningen. 

Convenant 

Het convenant werd ondertekend door de provincie Groningen, Vereniging Groninger gemeenten, Marketing Groningen en de regionale marketingorganisaties. De betrokken partijen leggen hiermee de manier van samenwerken, rollen en verantwoordelijkheden vast.

Toeristisch aanbod

De beste bezienswaardigheden, uitjes, restaurants en overnachtingen uit de provincie zijn nu gebundeld op visitgroningen.nl. De provincie is hier opgedeeld in acht toeristische regio's: Waddenland, Westerkwartier, Westerwolde, Eemsdelta, Oldambt, Midden-Groningen, Veenkoloniën en Stad. Het uitgesproken karakter en eigen gevoel dat leeft in elke regio, komt terug in het toeristische aanbod op de webpagina. Ook heeft iedere regio in samenwerking met Marketing Groningen een magazine ontwikkeld in de huisstijl van Merk Groningen. De magazines nemen je mee op ontdekkingstocht door de regio. De magazines zijn online te bekijken op de regio pagina’s van visitgroningen.nl en verkrijgbaar bij toeristische informatiepunten, VVV’s en veel ondernemers in de regio’s. 

Samenwerking

De samenwerking tussen Marketing Groningen en regionale marketingorganisaties moet toeristisch Groningen beter zichtbaar en herkenbaar maken. Daarbij is het samen uitdragen en vermarkten van het DNA van Groningen bijzonder. Bijna nergens worden zo de handen ineengeslagen om samen het verhaal en het DNA van een bestemming uit te dragen met een gedeeld verhaal van Groningen met één stem en één gezicht met behulp van de nieuwe huisstijl van Merk Groningen en het online platform visitgroningen.nl. Deze samenwerking zorgt voor een grotere bekendheid van het Groninger vrijetijdsaanbod en bereidheid van bezoekers om hier langer te blijven. En het versterkt de trots van de Groningers op hun eigen gebied. Daarnaast is het ook mogelijk om personeel en financiën efficiënter in te zetten. 

Rolverdeling 

Marketing Groningen richt zich op het beheer van de website, het merk Groningen en campagnes. Organisaties uit de regio leveren actuele informatie aan en zijn de verbindende schakel tussen ondernemers in het gebied. De provincie en gemeenten gaan de samenwerking monitoren en voeren periodiek overleg met de betrokken partijen.

Door: Nationale Recreatiegids

29 november '24 ( 8:50)

8 op de 10 Nederlands shopt online

Steeds meer Nederlanders shoppen via internet. In de eerste helft van 2024 hebben ruim 8 op de 10 Nederlanders van 12 jaar of ouder iets online gekocht. Dat is het hoogste aantal ooit gemeten, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op Black Friday, het Amerikaanse koopjesfestijn dat ook in Nederland wordt gebruikt om consumenten met kortingsacties naar winkels en webshops te lokken.

27 november '24 (10:05)

Vanaf volgend jaar geen zzp'ers meer voor bezorging Uber Eats

Uber Eats stopt vanaf begin volgend jaar met de inhuur van zzp'ers voor de bezorging van maaltijden in Nederland. Voortaan maakt het bedrijf gebruik van uitzendkrachten voor dit werk, maakte Uber bekend. Volgens Uber Eats is dit nodig door "ontwikkelingen in de Nederlandse wet- en regelgeving" rond flexwerk.

27 november '24 ( 8:50)

Deelauto's van MyWheels worden ingezet als energieopslag en -teruglevering

In Utrecht worden elektrische deelauto's van MyWheels binnenkort ingezet als rijdende 'superbatterijen'. Dankzij speciale accu's kunnen de voertuigen tijdelijk energie opslaan en vervolgens terugleveren aan het lokale net als er even heel veel vraag naar stroom is. Op die manier willen projectpartners MyWheels, Renault en We Drive Solar netcongestie tegengaan.

26 november '24 ( 8:40)

Windmolenfabrikant EAZ Wind wordt overgenomen door Ecoways

De Groningse windmolenproducent EAZ Wind wordt overgenomen door Ecoways, een onderneming uit Alkmaar. Dat heeft het laatste bedrijf maandag bekendgemaakt. Voor het weekend werd al bekend dat EAZ Wind een doorstart zou maken, maar was nog onbekend door welke partij.

25 november '24 (12:00)

Berg en Dal eist vertrek arbeidsmigranten en asielzoekers vakantiepark De Oude Molen

De gemeente Berg en Dal stuurt asielzoekers en een grote groep arbeidsmigranten weg van vakantiepark De Oude Molen in Groesbeek. Dit doet de gemeente in de strijd tegen permanente bewoning op vakantieparken. Vermoedelijk wonen er in ongeveer 25 vakantiewoningen van de Oude Molen arbeidsmigranten. Zij werden begin november grootschalig afgezet door bussen en er staan auto’s met Oost-Europese kentekens voor de deuren. Dit meldt de Gelderlander. 

25 november '24 (10:00)

Eigenaar Big Bazar verantwoordelijk gesteld voor faillisement

De bestuurder van het bedrijf achter de omgevallen winkelketen Big Bazar is door de curatoren aansprakelijk gesteld. Dat staat in het vijfde faillissementsverslag. Eigenaar Heerke Kooistra kocht de keten in 2021, die vorig jaar failliet werd verklaard na financiële problemen en steeds meer klachten over onbetaalde rekeningen.

25 november '24 ( 8:45)

Verkoop traditionele kruidnoot beleeft opleving door hoge cacaoprijs

Door de snel gestegen cacaoprijs beleeft de traditionele kruidnoot een opleving. De versies met chocolade hadden eerdere jaren nog de overhand in de verkopen van Bolletje, maar nu wordt de 'normale variant' weer het best verkocht. "De traditionele kruidnoot is maar iets in prijs gestegen, die met chocolade met 10 tot 15 procent. Het is nu 55 procent traditioneel en 45 procent chocola, dat was andersom", zegt commercieel directeur Geert-Jan Zandbergen tegen het ANP.

22 november '24 (12:35)

ANWB Wegenwacht ook vandaag drukker dan normaal

Ook vrijdag heeft de Wegenwacht van de ANWB het drukker dan normaal. Dat meldt een woordvoerder. Op een normale vrijdag zouden er tussen de 3500 en 3800 meldingen binnenkomen, maar de verwachting is nu dat dat aantal deze vrijdag uitkomt op rond de 4500 meldingen. De meeste problemen gaan om accu's die het niet meer doen door het winterse weer.

22 november '24 (11:00)

Doorstart van Groningse windmolenproducent EAZ

Windmolenproducent EAZ Wind maakt een doorstart, meldde curator Jasper Gevers vrijdag. Meer details, zoals wie het Groningse bedrijf uit Hoogezand overneemt, worden later bekendgemaakt. De rechtbank sprak vorige maand het faillissement uit over EAZ Wind.

22 november '24 ( 8:45)

Regels rond verplichting energie besparen voor bedrijven moet eenvoudiger

De regels rond verplichtingen om energie te besparen voor bedrijven moeten eenvoudiger. Dat zeggen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland in een reactie op een rapport van de Algemene Rekenkamer. Die stelde dat de doelstellingen van de regering voor energiebesparing bij bedrijven en instellingen waarschijnlijk niet zijn gehaald.