Nederlands en Belgisch Limburg richten zich samen op Duitse toeristen

Door Nationale Recreatiegids
3 min
De pijlen van Nederlands en Belgisch Limburg richten zich op Duitse toeristen. Door een doelgerichte campagne die focust op de twee Limburgse provincies als één reisbestemming, streven gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) ernaar om Duitse gasten te overtuigen de streek te kiezen. Dat meldt provincie Limburg.

De provincies gaan op verschillende manieren de Limburgse troeven mooi in de kijker zetten. Dat gebeurt onder andere met digitale affiches in metro- en treinstations en in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken. Ook worden advertenties geplaats in weekbladen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. De provincies hopen hiermee zo’n 3 miljoen Duitsers naar de grensstreek te trekken.

Eén geheel

Ondanks dat het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel overeenkomsten. Zo beschikken beide provincies over een goed fietsroutenetwerk en zijn gesitueerd in een gevarieerd landschap. Daarnaast beschikken beide over een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. Het belangrijkste is daarentegen dat het maar twee tot vier uur rijden is vanaf de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen.

Meer omzet voor ondernemers

Dit is niet de eerste samenwerking tussen de twee provincies om hun slagkracht te vergroten. Voordat corona een kijkje kwam nemen in de maatschappij waren er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Satijn verwacht daarom dat ook deze campagne haar vruchten gaat afwerpen.

Op de website www.visitlimburg.de is de campagne 'Limburg x Limburg' vanaf nu te bekijken.