Digitale hotelketen NUMA heeft grote plannen voor Benelux
De NUMA Group zet zijn forse groei voort met een uitbreiding naar de Benelux. Momenteel heeft de digitale uitbater ruim 3.000 appartementen in de stadscentra van acht Europese landen. Het speelt in op de vraag van toeristen en zakenreizigers in Europese hotspots.
Deze hotspots zijn volgens de organisatie ook aanwezig in de stadscentra van de steden in de Benelux. Daarom mikt de gigant daar nu ook op. Het bedrijf heeft in Brussel een elegant historisch gebouw weten te bemachtigen. Het nieuwe en volledig gedigitaliseerde boutique appartementencomplex heeft de naam NUMA Lief gekregen.
Digitale uitbating
In het hotel is geen vervelende wachtrij voor de balie. In- en uitchecken gaat simpelweg via de telefoon, evenals dat de smartphone als kamersleutel dient en daarnaast kan er via de smartphone gecommuniceerd worden met de NUMA-gastenservice. De appartementen van NUMA dienen ook voor langer verblijf of werken op afstand. Dit laatste kan gerealiseerd worden door de krachtige wifitechnologie die aanwezig is in het appartementencomplex.
NUMA wil Benelux veroveren
“Brussel is voor ons, in het hart van de Europese Unie, een ideale locatie om onze uitbreiding in de Benelux op gang te brengen. Met NUMA Lief verkregen we bovendien een prachtig historisch gebouw op een toplocatie”, zegt Dimitri Chandogin, president van de NUMA Group. “Na Brussel gaan we op zoek naar gebouwen op andere toplocaties in de Benelux, zoals Amsterdam en Luxemburg. Het is onze ambitie om ook hier de toeristische sector te innoveren. En vanaf 2023 willen we ook naar Parijs”.
NUMA Group
De NUMA group is een digitale exploitant van boetiekappartementen. Het bedrijf maakt gebruik van eigen exploitatietechnologie zodat het hotelbeheer volledig automatisch gaan. Dit zorgt voor een hoge kostenefficiëntie een ook worden inkomsten hiermee verhoogd. Daardoor is het een betrouwbare partner voor investeerders, eigenaars en ontwikkelaars.
Door: Nationale Recreatiegids