Van der Valk International neemt Dunkin’ Nederland en België over
Het moederbedrijf van Dunkin’, Inspire Brands Group, is verheugd dat VDVI ervoor heeft gekozen om in te zetten in Dunkin’. Het huidige managementteam, onder leiding van Roberto Fava, zal de bedrijfsvoering doorzetten waarbij er op vele vlakken een nauwe samenwerking zal zijn met het managementteam van VDVI.
Met deze zet realiseert VDVI een verdere stap in hun missie: een totaalbeleving op gastronomisch gebied, van restaurants tot een goede on-the-go service nabij hun hotels, die ook steeds meer als reizigershub worden gebruikt.
VDVI ziet de strategische overname als aanvulling op hun huidige portfolio van niet alleen hotels, maar ook andere foodconcepten zoals het in 2020 overgenomen Vapiano. De potentie groeit van het populaire merk Dunkin’ is enorm en past bij de uitbreidingsstrategie van de Van der Valk Hotels in de Benelux. Ook trekt Dunkin’ vaak een jongere doelgroep. Dat kan aantrekkelijk zijn voor Van der Valk: zij zijn de gasten van de toekomst.
Zestig extra vestigingen
Er zijn op dit moment 53 Dunkin’-vestigingen in Nederland en 23 in België, allen in eigen beheer. Als meerderheidsaandeelhouder wil VDVI de aankomende vijf jaar uitbreiden met nog 60 vestigingen, zowel in, naast, nabij of buiten de eigen hotels.
VDVI gaat zich in Nederland en België richten op strategische pijlers zoals de Dunkin’ Hot, Cold en Frozen Drinks, de home-made premium donuts, het custom-made assortiment en varianten zoals de gestoomde en vegan donuts, inspelend op de groeiende vraag naar plantaardige producten.
Meer hotspots
De komende jaren wil Dunkin’ een steeds verder geziene hotspot worden voor gasten met een lekkere trek. Van pop-up container-outlets bij tankstations tot kiosken in de Van der Valk-hotels.