Onderzoek: touroperators met name gekozen om aanbod
Ook het gemak dat een touroperator een potentiële klant kan bieden, is een belangrijke overweging voor Nederlanders. Dit past bij de werkzaamheden en het beeld dat we hebben bij touroperators. Zo zijn ze op vakanties vaak het centrale aanspreekpunt en helpen ze bij het organiseren van uitjes of excursies.
Verschil tussen touroperators en vakantieplatformen
Eerder deed Multiscope eenzelfde soort onderzoek, alleen dan onder gebruikers van vakantieplatformen. Hieruit blijkt dat er wel degelijk een verschil zit tussen klanten van hotelketens en/of vakantieplatformen en die van touroperators. Daar waar het aanbod voor klanten van touroperators op 54% belang wordt geschat, is dit onder vakantieplatformen maar liefst 64%. Dit impliceert dus dat aanbod voor de gebruikers van vakantieplatformen nog belangrijker wordt geacht. De prijsoverweging is bij zowel touroperators als vakantieplatformen vrijwel gelijk. Gasten van hotelketens vinden daarentegen de prijs een minder belangrijke overweging.