Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add

Pretpark Hellendoorn scoort miljoenen views op TikTok, hoe doen zij dat?

Door Nationale Recreatiegids
schedule 6 min
location_on [xx]km
Pretpark Hellendoorn scoort miljoenen views op TikTok, hoe doen zij dat?
Avonturenpark Hellendoorn heeft flink ingezet op het sociale mediaplatform TikTok. Daar haalt het pretpark in het binnen- en buitenland miljoenen views binnen. Ook de Efteling en Disneyland Parijs kunnen niet tippen aan de omvang van het bereik dat attractiepark Hellendoorn op het platform genereerd. Dat meldt RTL Nieuws.

Jefta de Jong, allround marketeer van Avonturenpark Hellendoorn stelt dat zij al sinds 2020 actief zijn op TikTok. Sinds de opening van het park dit seizoen is besloten om meer in te zetten op dit sociale medium. Toentertijd zagen zij wel uitschieters met 150.000 tot 200.000 weergaven. “Maar nu halen we met elke video minstens 50.000 weergaven en gaan we met regelmaat richting de één miljoen. Uitschieters gaan naar 3 miljoen”, aldus De Jong.

De marketeer geeft aan dat unieke dingen, zoals een kijkje achter de schermen, goed scoren. Als voorbeeld noemt ze een filmpje over de opstart van de rapid river Sungai Kalimantan. Deze scoorde maar liefst drie miljoen weergaven.

TikTok blijkt niet alleen voor Hellendoorn een succesvol platform voor zichtbaarheid te zijn. Over het algemeen gaan bedrijven in de lift als zij goede kijkcijfers halen op het platform. TikTok-expert Joey Scheufler stelt dat bedrijven die filmpjes maken die aansluiten op de doelgroep automatisch aantrekkelijker worden voor het publiek.

Internationale kijkers

Hellendoorn is dus goed bezig met het aanspreken van de doelgroep. Een video van een ritje in het ‘drakennest’, een attractie waarbij bezoekers op een draaiende schijf van links naar rechts en van boven naar onder bewegen, is al meer dan 17 miljoen keer bekeken. Het is tevens de meest populaire video. In totaal heeft de pagina van het pretpark 25 miljoen weergaven. Duinrell volgt met 23,8 miljoen. De Efteling (9,4 miljoen) en Disneyland Parijs (19,4 miljoen) blijven achter Hellendoorn.

Scheufler heeft een verklaring waarom het filmpje van het ‘drakennest’ zo goed scoorde. Er wordt niet in gesproken en er zit een populair muziekje onder het filmpje. Daardoor is het ook aantrekkelijk voor een internationaal publiek. De TikTok-expert stelt dat ook de Efteling en Disneyland hier van kunnen profiteren.

Online populariteit

Of dit uiteindelijk ook tot meer bezoekers gaat leiden, ligt volgens Scheufler voornamelijk aan herkenbaarheid. De video's die viraal zijn gegaan hebben geen link naar Hellendoorn, stelt hij. Als voorbeeld van een succesvolle onderneming noemt hij Freak Shakes, die opvallende milkshakes serveert met een berg snoep. Die konden voor lange tijd maar op één plek gekocht worden. Als mensen dan een foto willen maken met zo'n shake, moeten zij naar de winkel gaan.

Het volgersaantal van de pagina van Hellendoorn nam wel toe van 3.000 voor 1 april naar meer dan 43.000 aan het einde van juli. Maar het blijft dus onduidelijk of dit ook gaat leiden tot meer bezoekers in het attractiepark.

26 november '24 ( 9:40)

Plopsa Indoor Coevorden bouwt nieuwe attractie Wild Swing toch niet

Plopsa Indoor Coevorden gaat attractie Wild Swing niet bouwen. Deze attractie werd in september nog groots aangekondigd, maar het attractiepark heeft aangegeven er nu toch een streep door te zetten. Dat meldt RTV Drenthe.

25 november '24 (11:50)

Speciale kersttrui dit seizoen voor het eerst te koop in Toverland

Een speciale Toverland-kersttrui in de kleuren donkerblauw, goud en wit met populaire Toverland-elementen is dit jaar voor het eerst te koop in het Limburgse pretpark. De trui is verkrijgbaar in alle volwassen maten, maar ook in kindermaten 104 tot en met 164. De prijs? 35,95 euro per trui. Een volwassen trui kost 45.95 euro. Dit melden Toverland en Looopings. 

21 november '24 (10:51)

WILDLANDS verslagen door dood tweede olifantenstier in een week tijd

In een week tijd zijn er twee olifantenstieren in dierentuin WILDLANDS overleden. Zaterdagmiddag overleed de 2-jarige Nagarr. Hij werd plotseling ziek. Nu is ook de 3 jaar oude Ka Yan overleden, waarschijnlijk aan de gevolgen van dezelfde ziekte. Toen dierenverzorgers zagen dat hij dezelfde symptomen vertoonde, handelden zij hier snel op. Maar helaas is het beeste alsnog overleden. De dierentuin laat weten verslagen te zijn. Dit meldt RTV Drenthe. 

20 november '24 (11:44)

Iconisch eerste Efteling-hotel krijgt een nieuwe naam

Pretpark Efteling heeft de nieuwe naam bekendgemaakt van het iconische hotel dat in 1992 de deuren opende. Vanaf april 2025 gaat het gerenoveerde verblijf verder onder de naam Efteling Wonder Hotel. Dit meldt Efteling.

19 november '24 (12:23)

Dierenpark Wildlands rouwt om overleden olifantenjong

Dierenpark Wildlands in Emmen laat weten dat het bijna 2-jarige olifantenkalf Nagarr op 16 november plotseling is overleden. Het kleine stiertje was vrijdagavond 15 november al wat trager en kreeg op de 16buikpijn. Verzorgers en de dierenarts trokken meteen aan de bel, maar de kleine heeft het niet gered. Dat meldt RTV Drenthe.

18 november '24 (11:25)

Attractiepark Slagharen brengt liedje uit ter ere van Sinterklaas

Sinterklaas is weer in het land. Afgelopen weekend bracht de goedheiligman een bezoek aan Attractie- en Vakantiepark Slagharen. Daarnaast verscheen er een fonkelnieuw liedje op de streamingsdiensten: ‘Welkom Sinterklaas’. Dat meldt Attractiepark Slagharen.

14 november '24 (15:34)

Wildlands heeft er een nijlpaardje bij

Bij Wildlands Adventure Zoo in Emmen is een nijlpaardje geboren. De dierentuin laat weten dat het goed gaat met moeder en dochter. Het kleine meisje staat al en drinkt goed. Dat meldt RTV Drenthe.

14 november '24 (14:59)

Slagharen ontvangt Sinterklaas

Aankomende zaterdag is de landelijke intocht van Sinterklaas. De goedheiligman zal vanaf zondag 17 november ook Attractie- en Vakantiepark Slagharen bezoeken. Het Overijssel pretpark biedt dit jaar een speciaal Sinterklaasarrangement aan. Dat meldt Attractiepark Slagharen.

14 november '24 (12:04)

Alles over de nieuwste achtbaan 'YoY' die Walibi er volgend jaar bij krijgt

De nieuwste achtbaan ‘YoY’ van Walibi Holland belooft een unieke ervaring te worden. De single-railcoaster biedt een baan die zes keer over de kop gaat en opvallend dichtbij de tweede baan komt Volgens directeur Mascha Taminiau is YoY de eerste grote nieuwe attractie van het park in vijf jaar en de eerste single-rail coaster van de Amerikaanse bouwer Rocky Mountain Construction (RMC) in Europa. Dit meldt Omroep Flevoland.

13 november '24 (13:01)

Met Oud & Nieuw naar de Efteling? Dit is er te beleven

De Efteling pakt dit jaar wederom groots uit met een feestelijke jaarwisseling. Tijdens het Oud & Nieuw feest op 31 december worden bezoekers getrakteerd op een avond vol bijzondere entertainment, winterse gezelligheid en een vuurwerkshow op twee locaties. Van 19:00 tot 01:00 uur kunnen fans samen met familie en vrienden genieten van alle winterse magie die het park te bieden heeft. Dit meldt de Efteling.