Samenwerking Madurodam en Fitzroy onderstreept nieuwe koers familiepark
Met nieuwe attracties als ‘De Hollandse Meesters’ en ‘The Flying Dutchman’ suggereerde Madurodam al dat zij zich meer willen identificeren als interactief attractiepark en niet meer als miniatuurstad. Brand Manager van Madurodam, Robin Hanraets, stelt dat mensen er vanuit gaan dat zij een dagje miniaturen gaan bekijken in het park, “en verrast thuiskomen van een dagje attractiepark.”
Samenwerking
Over de samenwerking met Fitzroy is Hanraets positief gestemd. Volgens hem was de keuze niet moeilijk. “De verschuiving in merkperceptie kan je alleen maar toevertrouwen aan de kapiteins van Fitzroy.”
Ook de oprichter van Fitzroy is blij met de samenwerking. Hem is het ook opgevallen dat mensen Madurodam nog steeds enkel met miniaturen associëren, terwijl het park inmiddels al ‘een verandering is ondergaan’.
Uitbreidingsplannen
Naast de nieuwe samenwerking met Fitzroy kondigde Madurodam maandag aan dat zij gaan uitbreiden. Het attractiepark heeft groen licht gekregen van de gemeente om een strook van 0,6 hectare te gebruiken voor een uitbreiding. De bomen die daar worden gekapt worden volgens de organisatie gecompenseerd. Wat er voor attracties of belevingen op dit stuk grond komen te staan, is echter niet duidelijk. "Dankzij de uitbreiding kunnen we onze bezoekers ook in de toekomst blijven inspireren met nieuwe, boeiende verhalen uit onze rijke geschiedenis", staat vermeld op de website.