Op dit vlak streeft Avonturenpark Hellendoorn alle andere parken voorbij
Ondanks dat de Efteling sinds de telling van AD (vanaf 1 april 2024) 14 filmpjes meer op TikTok heeft gezet dan de 23 filmpjes van Hellendoorn, heeft het attractiepark in Hellendoorn maar liefst 2,4 miljoen meer weergaven (op 10,5 miljoen in totaal) dan de Efteling.
Hellendoorn zet dan ook flink in op sociale media. Volgens de marketing- en salesmanager, Danny van der Weel, kunnen filmpjes die in relatief korte tijd worden gemaakt veel populariteit vergaren. Hij zegt dat ze drie dagen per jaar filmpjes opnemen om die verspreid over het hele jaar te plaatsen.
Samenwerking
Het pretpark is om de pagina’s verder op de kaart te zetten in zee gegaan met Lars Janssen en Bryan Geraards, die het bedrijf Content Explorers runnen. Zij ondersteunen Hellendoorn bij de productie van filmpjes. Het levert het park een gemiddelde van bijna een half miljoen weergaven per filmpje op. Ter referentie: de Efteling heeft een gemiddelde van 214.000 weergaven.
Ook de nieuwe achtbaan in het park, de RidderStrijd, draagt zijn steentje bij aan de populariteit van het park op TikTok. “Mensen zijn toch nieuwsgierig”, aldus Van der Weel.
Focus op online
Die informatie over nieuwe attracties of reclames voor producten of diensten verplaatsen zich steeds meer van de traditionele media, zoals kranten en televisie, naar online platformen. Daarom blijft Hellendoorn inzetten op content voor de socialemediakanalen. “Maandag gaan we weer een dag bezig met opnames voor TikTok. Met mooi weer, eindelijk.”