Dit zouden fans aan het Cobra Museum veranderen
Over een jaar maakt het Cobra Museum een verandering door. Hoe die verandering eruit komt te zien, is nog niet bekend.
Reacties
Goedkoop zal het in ieder geval niet worden, denkt kunstenares Stephanie Rhode. Kunst van hoge kwaliteit is vaak minder toegankelijk en kost meer, maar volgens Rhode is dat niet de reden om te bezuinigen. Zij stelt dat het museum trouw moet blijven aan haar concept: de Cobra-beweging en moderne kunst.
Ze noemt als voorbeeld om naar te kijken het Amstelveens Museum Jan. Die trekt een flink aantal bezoekers, met dit jaar een recordaantal. Rhode vindt dat het Cobra Museum in vergelijking met JAN een ‘afstandelijke indruk’ maakt.
Daar is Amanda ten Cate, een museumliefhebber uit Amstelveen, het mee eens. Zij vindt dat de berichten van het museum op sociale media wat minder formeel kunnen en met meer afbeeldingen van kunst.
Een andere fan van het museum, Woes van Haaften, zegt dat zij niet wil worden overspoeld met reclame, maar wel denkt dat het kan ‘triggeren’ om een tentoonstelling te bezoeken. Ze wil ‘meer mooie, hippe, eigentijdse dingen’ en ‘Amsterdamse vibes’. Op die manier denkt ze dat meer mensen voor een dagje uit naar Amstelveen zullen kiezen.
En dit zijn nog maar een paar van de suggesties die werden gedaan. Andere voorbeelden zijn het variëren met de programma’s en het aangaan van samenwerkingen met andere culturele instellingen. Die zijn er ook geweest, zoals een samenwerking met Poppodium P60 Amstelveen, waarbij muziek en beeldende kunst werden verbonden.