3FM Serious Request bereikte bijna heel Nederland via verschillende kanalen
Tijdens 3FM Serious Request luisterden dagelijks 650.000 Nederlanders naar 3FM. Het totale radiobereik komt daarmee op 1,9 miljoen Nederlanders. Het luistertijdaandeel van de zender tijdens deze dagen bedroeg 6,1 procent. In de doelgroep 18-39 jaar was het luistertijdaandeel zelfs bijna 13 procent.
Updates op tv
Op televisie waren dagelijks op NPO 1 updates te zien over de actie, waaronder de dagelijkse tussenstand. Op NPO 3 was een dagelijkse talkshow te zien (BNNVARA). Samen met de visual radio in de late avond en nacht bedroeg het totaalbereik 6,4 miljoen. Ook via NPO 1 extra was 3FM Serious Request 24 uur per dag te volgen; dit bereikte 3,25 miljoen Nederlanders.
On demand is er via NPO Start meer dan 210.000 uur naar 3FM Serious Request gekeken.
Op Instagram haalden de posts samen 36.619.976 weergaven, hiervan was 74 procent van niet volgers van het NPO 3FM-kanaal. De best scorende post, over het kleine meisje dat gek is op chocolademelk, haalde 5.043.112 views en 258,845 interacties.
TikTok
Op TikTok bereikten de posts samen 30 miljoen weergaven. Een muzikaal TikTok-hoogtepunt is de emotionele reactie van Roxy Dekker tijdens haar optreden, met 1,6 miljoen views en 98.000 likes. Ook een ingrijpend verhaal van moeder Margreet die twee kinderen verloor aan metabole ziekten werd op TikTok veel bekeken met ruim 880.000 views.
Social Room
Daarnaast was dit jaar naast het Glazen Huis voor het eerst de Social Room te volgen: van hieruit deden verschillende influencers elke dag via TikTok verslag van de actie. Naar deze livestreams, met TikTokkers als Selma El Halawany, Maxime & Sophie, Ouassima en Tom Schimmelpennink, is ruim 130.000 keer gekeken.
Beeld: Ben Houdijk