Deze koffieketen heeft de meeste loyale klanten

Coffeelovers scoort niet alleen hoog op de intentie om terug te keren, maar ook op bezoekfrequentie. Bezoekers van deze keten komen gemiddeld 4,9 keer per jaar langs. Met een terugkeerintentie van 96 procent blijkt dat bijna iedereen die deze keten bezoekt, van plan is terug te komen. Daarmee heeft Coffeelovers de trouwste klanten van alle onderzochte ketens.
Andere populaire ketens
Ook Julia’s, een bekende keten op treinstations, scoort hoog in het onderzoek met een terugkeerintentie van eveneens 96 procent. Naast Coffeelovers en Julia’s zijn er nog drie ketens die boven het gemiddelde scoren op zowel bezoekfrequentie als loyaliteit, maar deze worden niet gemeld in het onderzoek.
Dunkin’ blijft achter
Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich Dunkin’. Slechts 51 procent van hun bezoekers geeft aan van plan te zijn terug te keren, wat hen de laagst scorende keten maakt in termen van loyaliteit. Ook ketens als D.E Café en Délifrance scoren relatief laag met respectievelijk 75 procent en 77 procent terugkeerintentie.