Deze koffieketen heeft de meeste loyale klanten

Door Nationale Recreatiegids
2 min
Uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders blijkt dat Nederlanders gemiddeld 2,7 keer per jaar een koffie- of lunchketen bezoeken. Daarbij is de intentie om terug te keren naar dezelfde keten opvallend hoog: gemiddeld 84 procent van de bezoekers geeft aan binnen twaalf maanden opnieuw een bezoek te willen brengen. Coffeelovers staat in dit onderzoek bovenaan als de keten met de meest loyale klanten. Dit meldt Multiscope.

Coffeelovers scoort niet alleen hoog op de intentie om terug te keren, maar ook op bezoekfrequentie. Bezoekers van deze keten komen gemiddeld 4,9 keer per jaar langs. Met een terugkeerintentie van 96 procent blijkt dat bijna iedereen die deze keten bezoekt, van plan is terug te komen. Daarmee heeft Coffeelovers de trouwste klanten van alle onderzochte ketens.

Andere populaire ketens

Ook Julia’s, een bekende keten op treinstations, scoort hoog in het onderzoek met een terugkeerintentie van eveneens 96 procent. Naast Coffeelovers en Julia’s zijn er nog drie ketens die boven het gemiddelde scoren op zowel bezoekfrequentie als loyaliteit, maar deze worden niet gemeld in het onderzoek.

Dunkin’ blijft achter

Aan de andere kant van het spectrum bevindt zich Dunkin’. Slechts 51 procent van hun bezoekers geeft aan van plan te zijn terug te keren, wat hen de laagst scorende keten maakt in termen van loyaliteit. Ook ketens als D.E Café en Délifrance scoren relatief laag met respectievelijk 75 procent en 77 procent terugkeerintentie.