Ondernemers vieren feest om Formule 1
Hij zegt dat alle partijen die samenwerken in de Stichting Ondernemersbelangen Zandvoort trots zijn dat het college van burgemeester en wethouders "zijn nek heeft uitgestoken". Hij benadrukt dat het positieve effect van de komst van de Grand Prix vooral zit in het "grotere, weidsere effect. Denk niet dat je een topweekend draait, alleen op de dagen dat de Grand Prix hier is. Het gaat om de uitstraling van de naam Zandvoort, hiermee zet je een dorp als Zandvoort op de wereldkaart. Want hier heb je in een stille week in november ook profijt van."
Tromp is ervan overtuigd dat met de komst van de Grand Prix projectontwikkelaars die een hotel willen bouwen op een andere manier gaan kijken naar Zandvoort. "Dat zijn hele positieve ontwikkelingen."
Groots op de kaart gezet
Een woordvoerder van Center Parcs, dat in Zandvoort een hotel heeft met ruim honderd kamers en een park met 426 huisjes, noemt het "fantastisch nieuws voor Zandvoort en ook voor het park". Het park is al in gesprek met "een partij die mogelijk alles in een keer huurt. Maar het kan ook een gedeelte zijn".
Marcel Busscher van Lunchroom Rabbel: "Dit is een jongensdroom die waarheid wordt. Ik ben zelf een enorme racefan, was in februari bij de testdagen voor de Grand Prix van Barcelona. Als je dan bedenkt dat dat hele circus hiernaartoe komt. En wat Max momenteel losmaakt, dat is niet normaal. Niet alleen voor Zandvoort is dit mooi, maar dit heeft wereldwijd effect: heel Nederland wordt groots op de kaart gezet."
Busscher heeft zijn bedrijfskleding al helemaal afgestemd op de Grand Prix en schenkt zelfs al een speciaal biertje: Pitspils. "We hebben er vanmiddag al eentje op gedronken!"
Door: ANP