Normaal gesproken worden organisaties genomineerd waarvan de medewerkers het merk ‘van binnen uit’ tot leven brengen. De medewerkers maken in hun gedrag waar wat het merk belooft. In het geval van Drenthe is Marketing Drenthe genomineerd. “Maar omdat de marketing van Drenthe een gezamenlijke verantwoordelijkheid is, zijn eigenlijk alle bedrijven en organisaties die het merk ‘Drenthe, Oerprovincie van Nederland’ uitdragen genomineerd”, aldus Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe.
Drenthe doet het goed
Drenthe is genomineerd omdat de toeristische sector het merk op een consistente manier naar buiten brengt en de gasten dit herkennen. Marketing Drenthe biedt de bedrijven hiervoor praktische handvatten met onder andere een merkgids, workshops, een huisstijltoolkit en een Drentse beeldbank. Daarnaast vindt de jury ‘Drenthe, Oerprovincie van Nederland’ een relevante, onderscheidende en geloofwaardige positionering. Een positionering die verankerd is in het DNA van de provincie. De campagnes van Marketing Drenthe sluiten hier goed bij aan.
Concurrentie
Naast Marketing Drenthe kunnen ook Dance4life, Image Builders en Young Capital de prijs in de wacht slepen. De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 26 maart in Amsterdam. De afgelopen jaren is de prijs gewonnen door Transavia, We Fashion, Hallmark en Coolblue.
Door: Nationale Recreatiegids