HISWA-RECRON, de belangenbehartiger van bedrijven in de watersport- en recreatiesector, heeft een coronahelpdesk voor ondernemers in het leven geroepen. Hier is alle relevante informatie terug te vinden voor recreatieondernemers met betrekking tot het coronavirus COVID-19. Dit meldt HISWA-RECRON.
De
coronahelpdesk bestaat uit drie secties: Meest gestelde vragen, Praktische informatie en Lobby rondom corona.
Coronahelpdesk: Meest gestelde vragen
In deze sectie zijn
vragen terug te vinden waar veel ondernemers met een recreatie- en/of watersportbedrijf een antwoord op zoeken. HISWA-RECRON heeft inmiddels zo’n 55 veelvoorkomende vragen voorzien van antwoorden, die weer terug te vinden zijn in zeven subsecties
Gezondheid,
Boekingen en annuleringen,
Gasten,
Groepen,
Financieel,
Medewerkers en
Duitsland en België. Denk bijvoorbeeld aan vragen als ‘Een gast heeft het coronavirus: Wat moet ik doen?’, ‘Mag een afhaalrestaurant op een recreatiebedrijf openblijven?’ en ‘Wat kan ik doen als ik onverhoopt in de financiële problemen kom?’.
Coronahelpdesk: Praktische informatie
Op deze pagina is alle
praktische corona-gerelateerde informatie terug te vinden. Zo heeft HISWA-RECRON hier voorbeeldbrieven klaarstaan die gebruikt kunnen worden in de communicatie naar medewerkers, klanten, gasten en instanties. Daarnaast zijn er hier tips terug te vinden hoe ondernemers hun liquiditeit op peil kunnen houden en hoe ze het beste om kunnen gaan binnen het bedrijf. Tot slot zijn hier ook een aantal links naar andere ondernemershelpdesks te vinden, bijvoorbeeld die van de Kamer van Koophandel Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.
Coronahelpdesk: Lobby rondom corona
Tot slot is er de sectie waarin alle
lobbyactiviteiten van de recreatiesector zijn terug te vinden. Hierbij werkt HISWA-RECRON samen met Gastvrij Nederland, VNO-NCW/MKB-Nederland, en de ministeries van Economische Zaken, Financiën en Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Door: Nationale Recreatiegids