Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Moederbedrijf De Telegraaf neemt Radio Veronica, SLAM! en 100% NL over

Door Redactie Nationale recreatiegids
schedule 4 min
location_on [xx]km
Moederbedrijf De Telegraaf neemt Radio Veronica, SLAM! en 100% NL over
Mediahuis, het moederbedrijf van onder meer De Telegraaf, heeft Radio Veronica overgenomen van Talpa. Dat heeft Talpa maandag bekendgemaakt.

De beslissing heeft te maken met de aanstaande veiling van de FM-frequenties. Vorig jaar bepaalde het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) dat de landelijke FM-frequenties opnieuw moeten worden verdeeld. Het kabinet beperkt het aantal frequenties dat een aanbieder van commerciële radio mag hebben tot drie. Dat betekende dat Talpa, het moederbedrijf van Radio 10, Radio 538, Sky Radio en Radio Veronica, in elk geval een van de vier huidige vergunningen zou kwijtraken. Van die vier stations wordt Radio Veronica het minst goed beluisterd, Radio 10 is het populairst.

Belangrijke speler in radiolandschap

Radio Veronica is een merk met een rijke historie, zegt Paul Römer, Managing Director Radio & Televisie van Talpa Network in een reactie. "De komst van Veronica binnen het omroepenstelsel was in 1960 de start van commerciële radio en daarmee de grondlegging van de radio zoals tegenwoordig nog te horen." Volgens Römer is Veronica "na 63 jaar nog altijd één van de belangrijke spelers in het radiolandschap met een onderscheidende muziekprofilering".

Meerdere overnames

Met de verkoop aan Mediahuis heeft Radio Veronica een optimale uitgangspositie om ook in de toekomst een belangrijke plek in het radiolandschap te blijven behouden, zegt Römer. "We zijn blij dat we met deze wisseling van eigenaar hen meer zekerheid kunnen bieden over de toekomst van het merk." 

Mediahuis neemt ook radiozenders 100% NL, SLAM! en SUNLITE over van RadioCorp.

Door: ANP

06 september '24 ( 9:58)

Subsidie voor duurzaam toerisme in Zuid-Holland geopend

De provincie Zuid-Holland hecht waarde aan het verduurzamen van de toerismesector in de provincie en wil ondernemers tegemoetkomen. Daarom stelt het een subsidie open voor duurzaam toerisme, meldt Zuid-Holland.

06 september '24 ( 9:45)

ABN AMRO: shoppende jongere hecht waarde aan winkelervaring

Bijna de helft van de jongeren bezoekt steeds minder vaak een winkel dan voorheen. Dat meldt ABN AMRO op basis van onderzoek, waaruit blijkt dat de voorkeur voor online winkelen blijft groeien. Desondanks zegt een op de vijf generatie Z'ers, geboren tussen 2001 en 2015, juist vaker naar een winkel te gaan. Zij zien een winkelbezoek als vorm van ontspanning, waarbij de 'experience' vooropstaat.

05 september '24 ( 8:30)

ABN AMRO: ‘Overheid raakt toerismesector met btw-verhoging en rekent zichzelf rijk’

De coalitie is van plan om het btw-tarief voor overnachtingen in hotel en logiesverstrekkers vanaf 2026 van 9 naar 21 procent te verhogen. Hiermee hoopt de overheid extra belastinginkomsten te genereren. Helaas lijkt deze maatregel niet goed doordacht. De gevolgen kunnen verstrekkend zijn voor ondernemers binnen én buiten de hotellerie. Dit leidt ertoe dat die extra belastinginkomsten weleens aardig kunnen tegenvallen, meldt ABN AMRO. 

04 september '24 (14:01)

Versterkte samenwerking tussen Recreatie Vakbeurs en HISWA-RECRON

Om koers te zetten naar een nog succesvollere editie van de Recreatie Vakbeurs gaan de organisator en brancheorganisatie HISWA-RECRON hun samenwerking versterken. De vakbeurs is van 12 tot en met 14 november 2024 te bezoeken in Evenementenhal Hardenberg. Dit jaar is HISWA-RECRON prominent aanwezig op het evenement, met een stand op de grootste editie van de vakbeurs tot nu toe, meldt HISWA-RECRON.

04 september '24 (11:13)

Duitsland meest populaire vakantiebestemming in 2023

Nederlanders gingen vorig jaar het vaakst op vakantie naar Duitsland. Meer dan drieënhalf miljoen Nederlanders gingen op vakantie bij onze oosterburen. Andere populaire buitenlandse bestemmingen waren Frankrijk (2,9 miljoen) en Spanje (2,1 miljoen). Gemiddeld gingen Nederlanders vorig jaar 2,5 keer op vakantie, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

03 september '24 (13:57)

Domtoren in Utrecht wordt komende maand een tattoostudio

In oktober kun je in de Utrechtse Domtoren terecht voor een nieuwe tatoeage. Artiesten zetten daar een plaatje van het iconische Utrechtse gebouw op het lichaam van liefhebbers, meldt RTV Utrecht. 

03 september '24 (11:25)

Groningen zegt sorry tegen andere steden

Na jaren is de ringweg van Groningen dan toch echt klaar. Het zorgt ervoor dat de stad beter bereikbaar is voor mensen van zowel binnen als buiten de provincie. “Het is een project waar de Groningers enorm trots op zijn en waarvan ze weten dat het de stad en regio veel goeds zal brengen”, meldt Marketing Groningen.

03 september '24 ( 9:15)

Game Mania vraagt faillissement aan, winkels vanaf dinsdag gesloten

Game Mania heeft maandag faillissement aangevraagd. Dat besluit heeft de gamewinkelketen genomen nadat er geen overnemer was gevonden voor het bedrijf. De fysieke winkels zijn vanaf dinsdag gesloten. De webshop blijft voorlopig wel open. Game Mania heeft dertig winkels, achttien in Nederland en twaalf in België.

03 september '24 ( 8:41)

Toeristen gaven vorig jaar flink meer uit in Nederland

Toeristen uit binnen- en buitenland hebben in 2023 bijna 105 miljard euro uitgegeven in Nederland, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat is bijna 13 miljard euro meer dan in 2022. De helft van die stijging kwam voor rekening van Nederlandse toeristen op vakantie in eigen land.

02 september '24 (10:22)

Nederlanders zoeken zon ‘dichtbij’ in herfstvakantie

Ondanks de gestegen prijzen boeken Nederlanders volop vliegreizen naar warme landen tijdens de herfstvakantie. Landen die relatief dichtbij liggen, zoals Turkije, Spaanse eilanden en Egypte, zijn populair. Tijdens het hoogseizoen boekten Nederlanders vier procent meer vliegvakanties dan vorig jaar. Dat meldt reisorganisatie Zoover.