Hondenbrokkenmerk lanceert reclamebord speciaal voor honden
Hondeneigenaren die vandaag of morgen door het bos lopen met hun viervoeter moeten opletten. Zij kunnen hun hond zomaar eens uit het oog verliezen als deze een spoor oppikt van de nieuwe reclameborden van hondenbrokkenmerk Honderd.
Reclameboodschappen
Consumenten worden dagelijks overladen met reclameboodschappen. Hondenbrokkenmerk Honderd ontwikkelde daarom een reclamebord gericht op honden. Het bord is diervriendelijk en qua formaat aangepast aan de viervoeter. Daarmee benadrukt de fabrikant dat de hond bij hen centraal staat. Het bord bevat speciale geurverspreiders die de geur van hondenbrokken afgeven. In het bord is tevens een luidspreker verwerkt die het geluid van een stille hondenfluit uitzendt. Reclame gericht op de hond dus.
Hoogleraar marketing, Efthymios Constantinides, zegt: “Deze vorm van reclame, speciaal gericht op de hond, is een wereldprimeur. De diervriendelijke toepassing van sensorische stimulanten zoals geur en geluid, zijn een uiterst krachtig middel om de aandacht van honden (en daarmee hun baasjes) te trekken.”
Fysieke kenmerken van de hond
Het speciaal ontworpen reclamebord is afgestemd op de fysieke kenmerken van de hond. Honden ademen zo’n 300 keer per minuut en kunnen ‘stereo’ ruiken. Hun reukvermogen is dus sterk ontwikkeld. Daardoor pikken ze snel een geurspoor op. Ter vergelijk: een mens heeft 5 miljoen reukcellen; een hond heeft er tussen de 125 en 300 miljoen. Daarnaast toont onderzoek aan dat honden ongeveer vier keer beter horen dan wij. Het menselijk gehoor is beperkt tot een golflengte van 20 - 20.000 hertz. Een hond kan tonen horen binnen het bereik van 15 - 50.000 hertz. Stille hondenfluitjes beginnen meestal bij 35.000 Hz. Vindingrijk dus om met dit innovatieve billboard in te spelen op de zintuigen van de hond.
Door: Nationale Recreatiegids