Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Nederlands en Belgisch Limburg richten zich samen op Duitse toeristen

Door Nationale Recreatiegids
schedule 3 min
location_on [xx]km
Nederlands en Belgisch Limburg richten zich samen op Duitse toeristen / Foto: "Het Maashotel in Broekhuizen (Horst aan de Maas) in provincie Limburg in Nederland " door Dominicus Johannes Bergsma
De pijlen van Nederlands en Belgisch Limburg richten zich op Duitse toeristen. Door een doelgerichte campagne die focust op de twee Limburgse provincies als één reisbestemming, streven gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Stephan Satijn (Nederland) ernaar om Duitse gasten te overtuigen de streek te kiezen. Dat meldt provincie Limburg.

De provincies gaan op verschillende manieren de Limburgse troeven mooi in de kijker zetten. Dat gebeurt onder andere met digitale affiches in metro- en treinstations en in winkelcentra in Düsseldorf, Keulen en Aken. Ook worden advertenties geplaats in weekbladen. Via online advertenties kan de doelgroep rechtstreeks doorklikken naar de campagne website visitlimburg.de waar het aanbod via de hoofdthema’s natuur, landschappen en culinair thematisch worden gepresenteerd. De provincies hopen hiermee zo’n 3 miljoen Duitsers naar de grensstreek te trekken.

Eén geheel

Ondanks dat het twee verschillende landen zijn, hebben beide provincies ook veel overeenkomsten. Zo beschikken beide provincies over een goed fietsroutenetwerk en zijn gesitueerd in een gevarieerd landschap. Daarnaast beschikken beide over een veelzijdig culinair aanbod en uniek cultureel erfgoed. Het belangrijkste is daarentegen dat het maar twee tot vier uur rijden is vanaf de regio’s Nord-Rhein Westfalen en Hessen.

Meer omzet voor ondernemers

Dit is niet de eerste samenwerking tussen de twee provincies om hun slagkracht te vergroten. Voordat corona een kijkje kwam nemen in de maatschappij waren er al twee succesvolle campagnes gelanceerd. Satijn verwacht daarom dat ook deze campagne haar vruchten gaat afwerpen.

Op de website www.visitlimburg.de is de campagne 'Limburg x Limburg' vanaf nu te bekijken.

26 november '24 ( 8:40)

Windmolenfabrikant EAZ Wind wordt overgenomen door Ecoways

De Groningse windmolenproducent EAZ Wind wordt overgenomen door Ecoways, een onderneming uit Alkmaar. Dat heeft het laatste bedrijf maandag bekendgemaakt. Voor het weekend werd al bekend dat EAZ Wind een doorstart zou maken, maar was nog onbekend door welke partij.

25 november '24 (12:00)

Berg en Dal eist vertrek arbeidsmigranten en asielzoekers vakantiepark De Oude Molen

De gemeente Berg en Dal stuurt asielzoekers en een grote groep arbeidsmigranten weg van vakantiepark De Oude Molen in Groesbeek. Dit doet de gemeente in de strijd tegen permanente bewoning op vakantieparken. Vermoedelijk wonen er in ongeveer 25 vakantiewoningen van de Oude Molen arbeidsmigranten. Zij werden begin november grootschalig afgezet door bussen en er staan auto’s met Oost-Europese kentekens voor de deuren. Dit meldt de Gelderlander. 

25 november '24 (10:00)

Eigenaar Big Bazar verantwoordelijk gesteld voor faillisement

De bestuurder van het bedrijf achter de omgevallen winkelketen Big Bazar is door de curatoren aansprakelijk gesteld. Dat staat in het vijfde faillissementsverslag. Eigenaar Heerke Kooistra kocht de keten in 2021, die vorig jaar failliet werd verklaard na financiële problemen en steeds meer klachten over onbetaalde rekeningen.

25 november '24 ( 8:45)

Verkoop traditionele kruidnoot beleeft opleving door hoge cacaoprijs

Door de snel gestegen cacaoprijs beleeft de traditionele kruidnoot een opleving. De versies met chocolade hadden eerdere jaren nog de overhand in de verkopen van Bolletje, maar nu wordt de 'normale variant' weer het best verkocht. "De traditionele kruidnoot is maar iets in prijs gestegen, die met chocolade met 10 tot 15 procent. Het is nu 55 procent traditioneel en 45 procent chocola, dat was andersom", zegt commercieel directeur Geert-Jan Zandbergen tegen het ANP.

22 november '24 (12:35)

ANWB Wegenwacht ook vandaag drukker dan normaal

Ook vrijdag heeft de Wegenwacht van de ANWB het drukker dan normaal. Dat meldt een woordvoerder. Op een normale vrijdag zouden er tussen de 3500 en 3800 meldingen binnenkomen, maar de verwachting is nu dat dat aantal deze vrijdag uitkomt op rond de 4500 meldingen. De meeste problemen gaan om accu's die het niet meer doen door het winterse weer.

22 november '24 (11:00)

Doorstart van Groningse windmolenproducent EAZ

Windmolenproducent EAZ Wind maakt een doorstart, meldde curator Jasper Gevers vrijdag. Meer details, zoals wie het Groningse bedrijf uit Hoogezand overneemt, worden later bekendgemaakt. De rechtbank sprak vorige maand het faillissement uit over EAZ Wind.

22 november '24 ( 8:45)

Regels rond verplichting energie besparen voor bedrijven moet eenvoudiger

De regels rond verplichtingen om energie te besparen voor bedrijven moeten eenvoudiger. Dat zeggen werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland in een reactie op een rapport van de Algemene Rekenkamer. Die stelde dat de doelstellingen van de regering voor energiebesparing bij bedrijven en instellingen waarschijnlijk niet zijn gehaald.

21 november '24 ( 9:10)

Consumentenvertrouwen in november nog verder afgenomen

Het consumentenvertrouwen is in november verder afgenomen ten opzichte van een maand eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Mensen waren deze maand negatiever over het economisch klimaat dan in oktober, terwijl ze even negatief waren over de koopbereidheid. In oktober waren consumenten ook al iets negatiever dan in september.

20 november '24 ( 8:45)

Anthem Award voor Teun van de Keuken voor werk Tony's Chocolonely

Teun van de Keuken is onderscheiden met een Anthem Award "voor zijn werk om ethisch consumeren en zaken doen te bevorderen via Tony's Chocolonely". Dat heeft The Webby Awards, de organisatie achter de Amerikaanse prijzen, dinsdag bekendgemaakt. "Het zijn klinkende namen om tussen te staan", reageert Van de Keuken tegen het ANP.

19 november '24 ( 9:17)

Nepwebwinkel van politie trekt in korte tijd duizenden bezoekers

Een nepwebwinkel van de politie om aandacht te vragen voor onlinefraude, heeft in korte tijd duizenden bezoekers getrokken. De website 'pakjedealsnu.nl' biedt volgens de politie "zeer aantrekkelijke aanbiedingen", zoals een goedkope PlayStation 5, een steelstofzuiger van Dyson of goedkope fatbikes. Iets kopen is niet mogelijk: wie iets in zijn winkelmandje stopt, wordt door de politie gewaarschuwd.