Limburg moet zichzelf als geheel gaan promoten
In de nieuwe strategie wordt niet langer het aanbod, maar de bezoeker centraal gesteld. Dit betekent onder andere dat potentiele bezoekers mindere via traditionele advertenties benaderd zullen worden, maar veel meer online en via social media, en het liefst interactief en gericht. Op die manier willen de VVV's de focus verschuiven van 'meer toeristen trekken' naar 'de juiste toerist trekken', ofwel: de kwaliteitstoerist die meer uitgeeft en vaker terugkomt.
De nieuwe vorm van communicatie moet permanent plaatsvinden, het hele jaar door. Het idee is om voor ieder jaar verschillende verhaallijnen uit te zetten, die een leidraad zullen vormen in de promotie. Voor 2019 zullen dit Fietsen & Wielrennen, Food & Gastronomie, Stedelijk & Shoppen en Erfgoed & Cultuur zijn.
Voor de nieuwe marketingstrategie hebben de Gedeputeerde Staten van Limburg tot en met 2019 ruim 1,2 miljoen euro uitgetrokken.
Door: redactie Nationale Recreatiegids