Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Lichte daling in tevredenheid over Nederlandse hotelketens

Door Nationale Recreatiegids / Johanne Levinsky
schedule 2 min
location_on [xx]km
Lichte daling in tevredenheid over Nederlandse hotelketens
Het afgelopen jaar is de tevredenheid van toeristen over Nederlandse hotelketens licht gedaald. WestCord Hotels heeft de hoogste Europese net Promoter Score gehaald, een meetmethode voor bezoekerstevredenheid aan de hand van de vraag ‘hoe waarschijnlijk is het dat je het hotel zou aanraden aan vrienden of collega’s?’. Hoe hoger de NPS-score, hoe sneller een keten wordt aangeraden. Aan het onderzoek van Multiscope deden ruim 5.000 respondenten mee. Dit meldt Multiscope. 

Nederlandse hotelketens haalden een gemiddelde NPS-score van +47. Vorig jaar was dat nog +49. Het meest tevreden waren bezoekers over WestCord Hotels. Deze keten behaalde dan ook een score van +84. Het is zeer waarschijnlijk dat bezoekers deze hotels zullen aanraden aan vrienden en collega’s. Ook Bilderberg (+74), Mercure (+72), Van der Valk (+70) en Enjoy Hotels (+67) wisten relatief hoge NPS-scores binnen te halen.

Loyaliteit

Uit het onderzoek blijkt ook dat de goedscorende hotels meer loyaliteit opwekt. De intentie om in de komende drie jaar terug te keren bij een keten, zegt iets over de loyaliteit. Gemiddeld is de intentie 72 procent om terug te keren naar een hotelketen, met een bovengemiddelde intentiescore voor de vijf hotelketens met de hoogste NPS-score. 

01 november '24 (10:33)

Massaclaim in de maak tegen EuroParcs om misleidende verkoop chalets

Twee Utrechtse advocatenkantoren bereiden een massaclaim voor tegen vakantieparkketen EuroParcs om de misleidende verkoop van in ieder geval tientallen en mogelijk honderden vakantiechalets. Kopers dachten volgens Finch-advocaat Youp Pletting eigenaar te worden van de chalet, maar in plaats daarvan kregen ze alleen het 'gebruiksrecht' van de woning op huurgrond. "Dat leidt na aankoop tot allerlei juridische en praktische complicaties en onmogelijkheden", stelt advocaat Daniel Kohelet van Van de Riet Advocaten na berichtgeving van Het Financieele Dagblad.

31 oktober '24 (11:07)

Chalet op vakantiepark EuroParcs Zuiderzee zwaar beschadigd door brand

In de nacht van dinsdag op woensdag moest de lokale brandweer ter plekke komen op vakantiepark Europarcs Zuiderzee in Biddinghuizen. Er was namelijk een flinke brand uitgebroken in een leegstaande chalet. Gelukkig zijn er hierdoor geen gewonden gevallen. Ook bereikte het vuur geen enkele andere chalet. Dit meldt Omroep Flevoland. 

31 oktober '24 ( 9:50)

Tot half januari nog opvang asielzoekers in Jaarbeurs

In de Jaarbeurs in Utrecht is nog tot half januari plek voor honderd asielzoekers, dat laat een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) weten. De opvang zou oorspronkelijk donderdag sluiten, maar deze blijft dus langer open.

30 oktober '24 (11:49)

Rechter aan bungalowbewoners vakantiepark: ‘Betaal achterstanden en je wordt weer aangesloten op gas’

Pas als de bungalowbewoners van Camping de Zware Bergen hun betalingsachterstanden hebben ingehaald, worden ze weer aangesloten op de gastank. De eigenaar van de camping heeft hen afgelopen zomer van het gas gehaald, toen ze aanhoudend een door henzelf berekende energieprijs bleven betalen in plaats van de door de eigenaar vastgestelde energieprijs. Als ze niet snel hun achterstanden inhalen, hebben ze straks ook geen elektriciteit meer. Dit meldt het Eindhovens Dagblad.

29 oktober '24 (12:18)

Buurtbewoners vrezen voor criminaliteit als vakantiepark drie bungalows bijbouwt

Buurtbewoners van het kleinschalige vakantiepark Ravenhorst Recreatie in Diepenheim vrezen voor de komst van drie nieuwe bungalows. Waarom? De eigenaar wil de bungalows langdurig verhuren, waardoor ze vrezen voor overlast en criminaliteit. Omwonenden hebben bezwaren ingediend bij de gemeente, die al akkoord heeft gegeven op de bouw van de drie extra bungalows. Dit meldt Tubantia.

25 oktober '24 (12:05)

RvS: Utrechtse Heuvelrug moet bestemmingsplannen vakantieparken herzien

De gemeente Utrechtse Heuvelrug moet haar bestemmingsplannen voor negentien vakantieparken binnen 26 weken aanpassen. Als het aan de gemeente ligt komt er een einde aan permanente bewoning op de parken, maar volgens de Raad van State zijn de nieuwe regels in de plannen onvoldoende beargumenteerd. Dit meldt RTV Utrecht. 

24 oktober '24 (10:26)

Familie Vos verkoopt aandelen CenterParcs aan grootaandeelhouder

Na bijna twee decennia van samenwerking heeft Wouter Vos aangekondigd dat hij per 1 november 2024 terugtreedt als CEO van EuroParcs. Tegelijkertijd worden de aandelen van de familie Vos (38 procent) overgedragen aan grootaandeelhouder Waterland. De gebroeders Vos, die ooit zeven vakantieparken overnamen van hun vader, hebben EuroParcs uitgebouwd tot een Europees bedrijf met zestig parken. Twee jaar geleden trok Wim Vos zich al terug, en nu acht Wouter Vos het juiste moment om eveneens afscheid te nemen van zijn rol binnen het bedrijf. Dit meldt EuroParcs.

23 oktober '24 (12:47)

Acht vakantieparken scannen gezichten van bezoekers zwembad en speeltuin

Acht vakantieparken hebben de gezichten van bezoekers gescand zodat de gasten toegang konden krijgen tot zwembaden en speeltuinen. Volgens de Autoriteit Persoonsgegevens overtraden ze daarmee de privacyregels. Zeven van de acht parken zijn ermee gestopt, het achtste park nog niet. Dat krijgt tot begin december de tijd om te stoppen en riskeert een boete of een dwangsom.

23 oktober '24 (11:23)

Onrust onder bewoners Camping de Witte Plas: camping moet sluiten maar gemeente plaatst extra caravans

In 2029 moet Camping de Witte Plas dicht. Desondanks zijn er onlangs tientallen nieuwe stacaravans pal naast de camping geplaatst. Inwoners van Schijf en de permanente bewoners op het terrein snappen er niets van. Ook op de Witte Plas zelf komen er nieuwe chalets bij. Dit meldt Omroep Brabant. 

21 oktober '24 (10:49)

Hotelsector staat voor grote uitdagingen; innoveren is geen keuze meer

De hotelsector staat voor grote uitdagingen door aanhoudende personeelstekorten en veranderende verwachtingen van gasten. Innoveren is geen keuze meer, maar een noodzaak. Automatisering en technologische vernieuwingen, zoals digitale check-in systemen en slimme marketingtechnieken, helpen hotels om zowel efficiëntie te verbeteren als de gastervaring te optimaliseren. Ondanks de uitdagingen rondom de implementatie wegen de voordelen uiteindelijk zwaarder, waarbij de toekomst van de hotelsector onlosmakelijk verbonden is met het slim inzetten van technologie. Dit meldt ING.