Henk Westbroek spreekt Bol.com aan op reclame met Sint-hit
In het speelgoedboek van Bol.com staat de zin 'Sinterklaas, wie scant 'm niet', waarmee het bedrijf verwijst naar een QR-code die bij alle producten in het boek staat. "Vorig jaar bedacht Albert Heijn om schijt aan mijn auteursrecht te hebben. En kwam het bedrijf er vanaf met een schenking van 5000 euro aan de voedselbank. Plus superveel gratis reclame", schrijft Westbroek zaterdag op Twitter bij een foto van het speelgoedboek. "Dit jaar zet ik wat hoger in. Recidivisme immers."
Bol.com laat in een reactie op de tweet van Westbroek weten dat het "inderdaad een dubbele fout" is. "Onhandig, zeker omdat ons broertje Albert 'm vorig jaar ook al heeft gemaakt. (We zijn goed samen, maar vertellen elkaar niet alles)." Het bedrijf zegt het graag te willen oplossen met de zanger. Maandag neemt Bol.com contact met Westbroek op, laat een woordvoerder zondag weten in RTL Boulevard.
Vorig jaar kwam Westbroek er met Albert Heijn uit toen de supermarktketen beloofde 5000 euro over te maken naar De Voedselbank.
Door: ANP